نور معرفت

برگزاری نشست ها و محافل تقریب گرا در دهه فجر

برگزاری نشست ها و محافل تقریب گرا در دهه فجر

به گزارش نور معرفت دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با عرضه برنامه های كارگروه تقریب مذاهب اسلامی در بزرگداشت ۴۱ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: برگزاری ۸۱ نشست و همایش با مبحث تقریب، در تمام شهرها و مراكز استان ها، برگزاری ۵۵ محفل قرآنی، تقریب از ده شخصیت تقریبی و برگزاری ۱۹ نشست در مراكز اهل سنت و دانشگاهها برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همچون برنامه های ما در این ایام است.


به گزارش نور معرفت به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری امروز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه در نشست اعلام برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در روزهای الله دهه فجر كه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار گردید با اشاره به اینكه حكومت اسلامی بر اساس وحی و سنت نبوی نخستین بار از جانب پیامبر (ص) در مدینه تاسیس شد اظهار نمود: پیامبر (ص) بعد از مبارزه با كفر و فرهنگ سازی، حكومت اسلامی را در شهر مدینه تاسیس كردند و این آموزه از ایشان برای ما به ارث رسید و در دوران انقلاب اسلامی این حكومت توسط امام خمینی (ره) تئوریزه شد و با عنایت به قانون اساسی نظام مبتنی بر ولایت فقیه تاسیس شد این تاسیس انقلابی ریشه در اعتماد و توكل حضرت امام راحل به خداوند داشت و امام توانست این حس قدرت را به مردم انتقال بدهد.
وی تصریح كرد: امروز بعد از گذشت ۴۱ سال از پیروزری انقلاب اسلامی مرزهای ایران تا یمن و لبنان پیش رفته است و این به مفهوم رسوخ انقلاب اسلامی در سراسر جهان است و همین مساله است كه استكبار از آن می ترسد و می خواهد با راه اندازی جنگ سخت و نرم با ما مبارزه كند. در بستر انقلاب اسلامی بزرگانی چون سردار سلیمانی تربیت شده اند كه بدون هیچ واهمه ای سینه سپر كرده اند و در مقابل دشمنان ایستادند.
دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به اهم برنامه های تقریب مذاهب در روزهای الله دهه فجر تصریح كرد: ما تا روز ۲۲ بهمن ماه موفق خواهیم شد معماری جدیدی را برای مجمع تقریب مذاهب اسلامی عرضه نماییم و در روز یوم الله ۲۲ بهمن از این معماری جدید رونمایی می نماییم. همینطور در حوزه بین الملل سرفصل هایی را در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی طرح ریزی كرده ایم. و در صددیم كه صحنه گیتی را برای ظهور حضرت حجت آماده نماییم و بتوانیم اسلام را در حوزه بین الملل جهان مستقر نماییم.
وی تصریح كرد: برگزاری سلسله همایش ها و نشست ها د رحوزه وحدت و تقریب در سطح مراكز آموزش عالی، مساجد و مدارس از دیگر برنامه های ما بوده است كه دراین ایام ۸۱ نشست و همایش با مشاركت نخبگان شیعه و سنی با مبحث وحدت و تقریب برگزار می گردد.
همینطور در قالب اهداف گام دوم انقلاب هم برای فرهنگ سازی و برنامه ریزی چهل ساله دوم انقلاب اسلامی، ۱۹ نشست در مراكز اهل سنت و دانشگاهها برپا كرده ایم. ما در رفتار و كردار در عرصه ی فردی و اجتماعی و خانوادگی باید سبك زندگی ایرانی و اسلامی را طراحی نماییم بدین منظور ۱۴ كارگاه در ارتباط با سبك زندگی ایرانی و اسلامی برپا كرده ایم.
همینطور در ۱۲ استان كشور كانون های دانشجویی تقریب مذاهب اسلامی را هم برپا كرده ایم. و در حدود ۲۴ مبلغ به این استان ها اعزام كرده ایم. برگزاری ۵۵ محفل قرآنی و تجلیل از ۱۰ شخصیت تقریبی و از دیگر برنامه های ما در این ایام است. درصددیم نشان وحدت اسلامی هم تاسیس نماییم و افرادی كه در حوزه تبلیغ و ترویج مذاهب اسلامی فعالیت داشته اند را مورد تقدیر قرار بدهیم. از ۳۲ خانواده شهید هم بویژه خانواده های شهدای تقریبی در این ایام تجلیل می نماییم.



1398/11/15
22:39:34
5.0 / 5
4007
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد