نور معرفت
آیت الله رمضانی:

مجمع جهانی دوده باید حلقه وصل شیعیان با ولایت باشد

مجمع جهانی دوده باید حلقه وصل شیعیان با ولایت باشد

به گزارش نور معرفت دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: ما معتقدیم كه مجمع جهانی دوده می تواند و باید حلقه وصل بین پیروان اهل بیت(ع) با ولایت و مرجعیت شیعه باشد.


به گزارش نور معرفت به نقل از مهر، آیت الله رضا رمضانی در صد و هشتاد و هشتمین اجلاس موسع شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعضای شورای عالی برای اعتماد به ایشان، به نكاتی از حكم مقام معظم رهبری اشاره و ابراز امیدواری كرد كه بتواند در اجرای آنها موفق باشد.
دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از كوشش های سی ساله دبیران كل مجمع تشكر كرد و اظهار داشت: از آقایان تسخیری، ولایتی، آصفی(ره) و به ویژه از زحمات ۱۵ ساله مخلصانه و دیرپای جناب اختری سپاسگزاری می كنم.
وی سپس گزارشی از كارهای سه ماهه خود در مجمع ارائه كرد كه ملاقات با مراجع عظام تقلید و علمای اعلام از نخستین اقدامات ایشان بود.
دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این رابطه اظهار داشت: ما معتقدیم كه مجمع می تواند و باید حلقه وصل بین پیروان اهل بیت(ع) با ولایت و مرجعیت شیعه باشد.
دنبال كردن تفاهم نامه های گذشته و امضای تفاهم نامه های جدید با نهادهای همسو و تشكیل كمیته پیگیری دستگاه های زیربط نیز از اقدامات اولیه دبیركل مجمع بوده است.
آیت الله رمضانی "عقلانیت، معنویت، عدالت و مقاومت" را چهار عنصر اصلی برای ایجاد تحول در مجمع دانست و اظهار داشت: در این راه باید مخاطبان خود و اقلیم هایی كه باید مورد توجه قرار دهیم را بشناسیم. ایجاد انضباط مالی و تشكیل بانك اطلاعات از كارهای دیگر در دوره جدید مجمع است كه در حال دنبال شدن می باشد.
دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گزارش مختصری نیز در ارتباط با سفرهای كاری خود به تركیه، آلمان و فرانسه كه در این مدت انجام گرفت، ارائه نمود.
وی در ارتباط با اولویت های خود در فعالیت خویش نیز موارد زیر را برشمرد:
ـ استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب برای تبیین راهبردهای آینده مجمع و كوشش برای ترویج اخلاق و معنویت برمبنای سیره و مكتب اهل بیت(ع) و نیز تلاش و ترویج عدالت خواهی و ترویج سبك زندگی اسلامی بر محور آموزه های ناب دوده علیهم السلام؛
- حفظ شبكه مبلغین بومی پیرو اهل بیت(ع) و توسعه آنها؛
ـ شبكه سازی و استفاده از ظرفیت های مهمی كه كمتر مورد استفاده قرار گرفته است مانند زنان و كودكان؛
ـ استفاده از فضای مجازی در تبیین معارف اهل بیت(ع) و ارتقاء توانمندی های شیعیان (مانند تقویت خبرگزاری ابنا، دائرة المعارف ویكی شیعه و شبكه های اجتماعی)؛
ـ تقویت دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) و گستره جغرافیایی آن؛
ـ عضویت افراد جدید، جوان و چابك در مجمع عمومی؛
ـ پیگیری برگزاری "همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)" و تشكیل ستاد مركزی از نهادهای مختلف زیربط؛
ـ رسیدگی به وضعیت استخدامی و رفاهی پرسنل مجمع؛
ـ كوشش برای شبكه سازی اجتماعی برای بخش های مختلف پیروان دوده علیهم السلام.

1398/09/23
17:44:17
5.0 / 5
4670
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد