نور معرفت
آیت الله جوادی آملی:

مردم عمل صالح و صداقت ببینند، فطرت خداجوی در آنها بیدار می شود

مردم عمل صالح و صداقت ببینند، فطرت خداجوی در آنها بیدار می شود

به گزارش نور معرفت آیت الله جوادی آملی در دیدار معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت اظهار داشت: اگر مردم عمل صالح و صداقت ببینند، فطرت خداجوی در آنها بیدار می شود.



به گزارش نور معرفت به نقل از مهر، سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت به همراه تعدادی از مدیران این وزارتخانه با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله جوادی آملی دیدار كردند.
آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان كرد: اگر بتوانیم مشكل درونی خویش را حل نماییم، مشكل نظام، جامعه و بخش های مختلف كشور حل خواهد شد؛ و آن این است كه بین انسان و حیوان فرق بگذاریم و انسان را تنها یك حیوان ناطق ندانیم! آنكه ما را آفرید فرمود شما یك موجود ابدی هستید، شما با یك دسته سبزی كه زیر خاك می رود و می پوسد فرق دارید، شما با مرگ، به ابدیت می رسید و از پوست به در می آیید نه آنكه بپوسید.
وی افزود: ما یك ثابت داریم و یك ساكن؛ بعضی از موجودات ساكن هستند، اما انسان ثابت است، انسان وقتی مسیر حیات دنیوی خویش را طی كرد به ثبات می رسد و موجود ثابت فراتر از زمان و زمین است برای همین است كه در بهشت، خستگی معنا ندارد اگر ما چنین موجودی هستیم پس انسان را باید با فرشته ها مقایسه كرد.
وی خاطرنشان كرد: چرا وقتی می توانیم حیات ابدی داشته باشیم و نمیریم، نیستی و مرگ را انتخاب كنیم؟! چرا وقتی می توانیم فرشته شویم دست به كاری بزنیم كه این اتفاق برای ما نیفتد؟! راه رسیدن به حیات ابدی و فرشته شدن برای همه باز است.
آیت الله جوادی آملی در پاسخ به چرایی الزامی بودن رعایت برخی شئونات اسلامی در دانشگاه ها بیان كرد: گرچه دین حریم شخصی انسان است و انسان باید خود از حریم شخصی خود محافظت نماید اما دانشجویان باید بدانند وجود بعضی از الزامات به مثابه فشار نیست، بلكه مانند آن است كه كودكی در حال رفتن به سمت خیابان و تصادف با ماشین است و مادر او به هر قیمتی مانع او می شود، بنابراین این اجبار، اجبار ممدوح و محمودی است.
وی افزود: تنها با حرف و سخنرانی مشكلات اخلاقی جامعه حل نمی گردد، اگر مردم عمل صالح و صداقت ببینند آن فطرت خداجوی در آنها بیدار می شود در نتیجه آنچه اثر دارد و كار را پیش می برد عمل صالح است و نه سخنرانی. برخی تنها با دیدن ائمه علیهم السلام عوض می شدند و راه خویش را پیدا می كردند بنابراین اگر جناب سهروردی گفت «مَنْ لا یَنفَعُكَ لَحظُهُ لا یَنفَعُكَ لَفظُه»؛ عالمی كه دیدن او انسان را عوض نكند و به حال انسان نافع نباشد، لفظ و سخن او هم اثرگذار نیست؛ در همین راستاست.
این مفسر قرآن كریم تاكید كرد: دانشجویان، امانت های الهی در دستان شما هستند كه اگر امانت دار خوبی باشید و آنها را به خوبی تربیت كنید، هر یك به تنهایی می توانند معلم و الگویی برای جامعه باشند.
در ابتدای این دیدار معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت گزارشی از فعالیت های فرهنگی، قرآنی، پژوهشی و رفاهی این معاونت در دانشگاه های علوم پزشكی در جهت ارتقاء معنویت، پویایی و نشاط هر چه بیشتر دانشگاه ها خدمت استاد برجسته حوزه علمیه قم ارائه نمود.

1398/09/08
10:32:07
5.0 / 5
4089
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد