نور معرفت
در رونمایی از كتاب جهاد تبیین عنوان شد

سکوت در مقابل تحریفات جایز نیست

سکوت در مقابل تحریفات جایز نیست

حجت الاسلام سعید صلح میرزایی در مراسم رونمایی از کتاب «جهاد تبیین» اظهار داشت: با عنایت به اهمیت ویژه این موضوع، تبیین معارف و حقایق اسلام و انقلاب، مسئولیت هر فرد بوده و سکوت در مقابل تحریفات جایز نیست.


به گزارش نور معرفت به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، محمدعلی قندهاری نیا، مدیرعامل انتشارات انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از تازه ترین کتاب انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای که امروز (یکشنبه، ۲۶دی ماه) در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات موسسه آماده سازی و انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که همگان بتوانند از آن استفاده کنند، بنابراین دفتر حفظ و نشر آثار بیشتر از ۲۰۰ کتاب را منتشر نموده و در دسترس عموم قرار داده است.
قندهاری نیا سپس اظهار داشت: در دوره کاری انتشارات انقلاب اسلامی بنا است توجه بیشتری به نیاز مخاطبان شود که یکی از آیتم های آن، سرعت انتشار است. همینطور تکمیل بخشی از زحماتی که در دوران گذشته صورت گرفته، همچون اولویت های این سازمان است.
او اضافه کرد: بعد از اینکه مقام معظم رهبری بر اهمیت جهاد تاکید داشتند، انتشارات ما تصمیم گرفت تا در این راه قدمی بردارد و این کتاب را برای بهره برداری همه اقشار جامعه منتشر کند. تابحال چهار کتاب تفسیری از مقام معظم رهبری انتشار یافته که در تکمیل این چهار تفسیر، در دو گام، هشت تفسیر دیگر به قلم ایشان منتشر خواهد شد. همینطور این انتشارات به قالب ها توجه جدی دارد. کما اینکه بسته هایی با محوریت شهید سلیمانی و بیانات مقام معظم رهبری در مورد این شهید بزرگوار در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
قندهاری نیا در انتها اظهار داشت: کتاب «جهاد تبیین» در پنج فصل به تلاش حجت الاسلام سعید صلح میرزایی با طراحی هنری استاد مسعود نجابتی به دیدگاه های مقام معظم رهبری در حوزه جهاد می پردازد.


سکوت در مقابل تحریفات جایز نیست
حجت الاسلام سعید صلح میرزایی، گردآورنده این کتاب هم در این مراسم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر «تبیین» که از نکات مهم اسلام است تاکید داشته اند؛ اینکه عنوان «جهاد» بعد از «تبیین» آورده شده به خاطر خطرهایی است که تبیین کننده را تهدید خواهد کرد، چون که این تبیین تلاشی است که برابر دشمنان انجام می شود و این تلاش را میتوان جهاد دانست.
صلح میرزایی افزود: هرکسی در کشور باید نسبت به غبارآلود کردن اذهان عمومی واکنش نشان بدهد تا مشکلات همچون ابزار تحریم ها ناکارآمد شود. دشمن تلاش دارد تا با تبلیغات خود ما را از آینده کشور که به قول مقام معظم رهبری آینده ای مشعشع خواهد داشت، ناامید کند و همینطور دشمن می خواهد ضعف های خویش را مقابل ما بپوشاند و مخفی کند.
او سپس بیان نمود: تبیین از مهم ترین رویکردها و شیوه های حرکت انقلاب اسلامی بوده و به عقیده رهبر معظم انقلاب، کار انقلاب از اساس با تبیین، روشنگری، بیان منطقی، مستدل و دور از جنجال بود. همینطور از دید ایشان، بدون تبیین، بطور قطع هیچ فکری و هیچ اندیشه متقنی، توفیق رواج و اعتقاد عمومی را پیدا نخواهد کرد.
صلح میرزایی افزود: با عنایت به اهمیت ویژه این موضوع، تبیین معارف و حقایق اسلام و انقلاب، مسئولیت هر فرد بوده و سکوت در مقابل تحریفات جایز نیست. رهبر معظم انقلاب از این حرکت با عنوان «جهاد» یاد می کنند و معتقدند اگر «جهاد تبیین» به درستی صورت گیرد، فرصت اغواگری و گمراه سازی مردم توسط دشمن در عرصه های مختلف گرفته شده و باعث بصیرت افزایی عموم جامعه خواهد شد.
در ادامه این آیین رونمایی احمد بابایی شاعر آیینی به شعرخوانی با مبحث تبیین و وفات حضرت ام البنین (س) پرداخت.


طراحی کتاب نسبت به اهمیت و حساسیت موضوعات انجام شد
مسعود نجابتی هم که طراحی هنری و روی جلد کتاب «جهاد تبیین» را بر عهده داشته است در ادامه آیین رونمایی از این کتاب در مورد آغاز، چگونگی و نحوه طراحی این اثر اظهار داشت: حدود یک سال و نیم پیش کار را آغاز کردیم. قرار شد تا صفحه آرایی، انتخاب قلم و نوع صفحه بندی این کتاب بازبینی شود و نسبت به اهمیت و حساسیت موضوعات عرضه شده در این کتاب و نمونه های آن طراحی ها بدون اعمال سلیقه های شخصی صورت گیرد.
او اضافه کرد: برای این کار یک شورای هنری تشکیل شد و تصمیم گیری ها برای تمامی مراحل تولید و طراحی آن با نظر این شورا انجام شد.
نجابتی در انتها در مورد طراحی روی جلد این اثر اظهار داشت: عناصر و نمادهای به کاررفته در جلد این کتاب کاملا شناخته شده و بر پایه نگاه مقام معظم رهبری به امور متعدد طراحی شده است.


در ادامه این مراسم کتاب «جهاد تبیین» با حضور حجت الاسلام والمسلمین خوراکیان، حجت الاسلام سعید صلح میرزایی، حجت الاسلام شیرازی، مسعود نجابتی و محمدعلی قندهاری نیا رونمایی گردید.
کتاب «جهاد تبیین» تازه ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با استفاده از بیانات معظم له در ۵ فصل و ۳۸۴ صفحه به ابعاد مختلف «جهاد تبیین» می پردازد.



1400/10/27
22:28:45
5.0 / 5
705
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد