نور معرفت
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

حضرت معصومه(س) شرط ورود به ولایت امام رضا(ع) است

حضرت معصومه(س) شرط ورود به ولایت امام رضا(ع) است

نماینده مجلس خبرگان رهبری حضرت معصومه(س) را شرط ورود به ولایت امام رضا(ع) دانست و اظهار داشت: حضرت معصومه در قیامت مقام شفاعت دارند.



به گزارش نور معرفت به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و شروع دهه کرامت بصورت مجازی در حسینیه آیت الله حق شناس (ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ائمه معصومین واسطه فیض الهی هستند.
وی اضافه کرد: برای همین آن بزرگواران اسماً الحسنی الهی به شمار می روند بدین جهت گفته می شود هرگاه خواستید خداوند متعال را بشناسید و عبادت کنید بوسیله آنان باید این کار انجام شود؛ دوده (ع) و انبیای الهی خلیفه خداوند بر روی زمین هستند تا انسان ها بواسطه آنان نسبت به خدا معرفت پیدا کرده و او را بشناسند.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اعلان اینکه معرفت و تسلیم شدن در مقابل پروردگار تنها با اسماً الهی امکان پذیر است، اظهار داشت: امام معصوم بعنوان صراط است بدین جهت هر کسی که با امام همراه شد می تواند در راه صراط گام بردارد در این غیر این صورت از صراط دور خواهد شد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که همگام شدن و قرار گرفتن در راه امام معصوم دشوار است، اشاره کرد: زمانی که انسان می خواهد با امام معصوم همگام شود ابلیس از هر جهت تلاش می کند تا او را از گام برداشتن در راه صراط باز دارد و منحرف کند برای همین راه رفتن با معصوم دشوار است اما اگر کسی همگام با امام شود به مقصد می رسد.
وی با تاکید بر این که دوده (ع) هیچ گاه دیگران را به خود دعوت نکردند بلکه دعوت آنان تنها به خداوند متعال بود، اظهار داشت: زمانی که دعوت ابلیس لایه های پنهانی پیدا می کند در این هنگام راه رفتن با معصوم بسیار دشوار می شود، کسی که همه وجود خودرا وقف معصوم می کند و در سخت ترین مرحله ها از دوده (ع) جدا نمی گردد در زمره السابقون السابقون قرار می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: کسانی که برای رسیدن به معصوم سبقت می گیرند تا به آنان نزدیک شوند حیات دیگری در وجودشان دمیده می شود و آنان شیعیان واقعی هستند. در وجود شیعیان واقعی روح القدوس دمیده می شود و از همه انسان ها سبقت می گیرند تا به معصوم برسند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: شیعیان هیچ فرصتی را در دنیا از دست نمی دهند و هیچ مانعی هم نمی تواند آنان را از حرکت باز دارد برای همین ابلیس هر لحظه تلاش می کند تا گمراه شأن سازد برای همین است که شیعیان کامل سخت ترین امتحانات را پشت سر می گذارند و با استقامتی که دارند خودرا به دوده می رسانند.
وی با اعلان اینکه درجات ایمان متفاوت می باشد، اظهار داشت: تفاوت ایمان انسان ها در امتحان ها مشخص می شود، کسانی که به معصوم متصل می شوند می توانند به مقام شفاعت نائل شده و دیگران را نیز با خود همراه سازند. حضرت معصومه (س) به قدری همگام با امام رضا (ع) گام بر می داشت و به ایشان متصل بود که روایت شده ایشان در قیامت مقام شفاعت دارند به شکلی که می توانند همه شیعیان را شفاعت کنند؛ بدین سبب اگر کسی بخواهد به ولایت امام رضا (ع) برسد باید بوسیله حضرت معصومه (س) اقدام نماید و این منزلتی است که خداوند به ایشان عطا کرده است.

1400/03/23
09:14:35
5.0 / 5
672
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد