نور معرفت

کارهای ستاد جوانی جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی

کارهای ستاد جوانی جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش نور معرفت، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در حوزه تبلیغ امر جمعیت آوری، سازمان تبلیغات اسلامی پیشران است. ازاین رو میتوان به تولید 10عنوان کتاب که منبع تبلیغی برای مبلغان است تا تربیت گروهای مبلغین و تقویت گروهای تبلیغی در رابطه با این مورد با همکاری حوزه های علمیه و وزارت ورزش و جوان اشاره نمود.


به گزارش نور معرفت به نقل از ایسنا، حجت الاسلام رضا عزت زمانی - معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی- در نشست خبری تشریح اقدامات ستاد جوانی جمعیت این سازمان و آیین رونمایی از مجله «امیدآینده» که در سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد با اشاره به این که مساله جمعیت و جوانی جمعیت به تعبیر عمده کارشناسان ابربحران تمام دنیا است، اظهار داشت: موضوع جوانی جمعیت در سیاستگذاری های کشور مدنظر قرار گرفته و راه کارها ارائه شد اما بعد از یک سرعتی در خصوص این که جمعیت باید کنترل شود رهبر معظم انقلاب در اوایل دهه هشتاد نکات مربوط به رشد جمعیت و قوانین مربوط به این مساله را مطرح و هشدار دادند اما مورد غفلت قرار گرفت.
وی افزود: از دو سال پیش که قانونی به عنوان جوانی جمعیت عنوان شد بسته های اقتصادی موردنظر قرار گرفت و همین طور خدماتی ارائه شد، اما در عرصه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام می شد که سازمان تبلیغات هم به عنوان یک مجموعه دولتی که با گروههای مردمی ارتباطات بهتری دارد برنامه هایی را در توجیه مدیران و شبکه سازی در این جهت را آغاز کرد. در جایی که ما مستقیما در قانون متولی امور بودیم تماما کار خودرا انجام دادیم و در جایی که با سایر دستگاهها همکار بودیم روند قدری کند بوده است اما کوشیدیم تعاملات خوبی را داشته باشیم. در عرصه آموزش نیز سرفصل های آموزشی را تدوین کرده ایم.
وی ادامه داد: در شبکه هایی همچون مساجد و هیات ها نیز کوشیدیم محتواهای جمعیتی را مطرح نماییم، همچون شعار دو سال پیش هیات ها که نسل به نسل با
عزت زمانی اشاره کرد: در بخش بانوان حوزه های مختلفی را از نقش مادری تا شبکه نهضت مادران را در دستور کار قرار دادیم. در شبکه محلات هم با محور محلات طرح «بانور» را داریم که بانوان فعال در عرصه ترویج فرزندآوری را به کار گرفتیم که مشکلات زیادی را از خانواده ها حل کردند..
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات افزود: در بخش های هنری و رسانه ای سازمان تبلیغات نیز کارهای هنری زیادی در حوزه فیلم، سریال، مستند، ساخت موسیقی، انتشار کتاب و نشریه، انیمیشن، ساخت مستند و برگزاری رویدادها انجام شده است. همین طور بیش از صداثر و پویش در عرصه های فرهنگی و هنری نیز داشته ایم.
وی ابراز کرد: در مجموعه های فرهنگی هیچ سازمانی به اندازه سازمان تبلیغات اسلامی در امر جمعیت کار نکرده است، با عنایت به این که ما با جامعه اجتماعی و رسانه ای روبرو می باشیم کار فرهنگی بسیار حائز اهمیت می باشد.
بگفته عزت زمانی، سازمان تبلیغات اسلامی از بودجه خود یا هم افزایی با دستگاه های همکار کار فرهنگی خودرا دراین زمینه انجام داد.
وی بیان کرد: فرهنگ سازی مهم ترین عامل در امر جمعیت آوری است، البته در عرصه حل مساله نیز کارهایی داشته ایم و کارشناسان حوزه سلامت هم حرف هایی دراین زمینه داشتند که درستی بوده است.
عزت زمانی اظهار داشت: دو ماده قانونی در این خصوص داریم. ابتدا ماده ۳۷ قانون که فرهنگ سازی در امر واسطه گری ازدواج است که به خاطر کمبود منابع نتوانستیم به خوبی پیش بریم، اما در امر تبصره همین قانون مجموعه تبصره ماده ۱۳ در همکاری سازمان تبلیغات و وزارت ورزش برای مراکز همسان گزینی طراحی شده است. یکی از عوامل عدم ازدواج جوانان پیدا نکردن فرد هم کیش خودشان است. در این بین نقش واسطه گری گذشتگان هم خیلی کم شده است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: بسیار سایت و کانال هایی بدون مجوز برای این امر به وجود آمده است که مورد تایید ما نیست و با ناجا هماهنگی هایی انجام شده که برخورد لازم صورت بگیرد، هرکسی بخواهد نفش واسطه گری داشته باشد باید از ما مجوز بگیرد و تابحال ۷۰مجموعه بزرگ توانسته اند بعد از گذراندن مباحث کارشناسی مجوز گرفته اند.
وی اظهار داشت: بتازگی بعد از رویداد صبا که رویداد دورهمی بین مجموعه های مجوز گرفته برای همسان گزینی بود تجربه نگاری بین مجموعه ها صورت گرفت.
عزت زمانی با اشاره به قوانین دیگر اشاره کرد: ماده قانونی دیگری از منابع فصل پنج باید در اختیار مجموعه های مردمی قرار می دادیم که اشکالاتی داشت که متاسفانه ۳۰درصد از منابع فصل پنج به سازمان اختصاص داده شد که درست نیست و سازمان تبلیغات از فصل پنج پرداخت هایی دارد که باید به روحانیون که در روستا و حاشیه های شهر فعالیت می نمایند اختصاص بدهد. یک قسمتی از قانون دیگر هم برای تبلیغات محیطی است که در ماده ۳۲ ذکر شده که در وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و وزارت کشور رفت و برگشت شده است که نیاز به اصلاح در بعضی قوانین دارد. همین طور در اختیار قرار دادن تابلوهای محیطی به مجموعه های مردمی وظیفه ما است که سامانه «سمیم» برای همین مورد اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: ماده ۳۳قانون را هم داریم که آموزش وپرورش را مکلف به آموزش برای مخاطبان این مجموعه همچون معلمان، مربیان و خانواده ها می کند که دعوت هایی زیادی در این امر انجام دادیم اما وزارت آموزش وپرورش همکاری لازم را نداشته است.
عزت زمانی در آخر اظهار داشت: یکی از حوزه های فرهنگی که در امر جمعیت و فرزندآوری در سازمان تبلیغات اسلامی داریم همین مجله «امیدآینده» است که ما در سازمان تبلیغات اسلامی بر روی آن کار کرده ایم.




منبع:

1402/03/29
13:02:13
5.0 / 5
292
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد