نور معرفت

مراسم بزرگداشت خادم قرآنی كشور انجام شد

مراسم بزرگداشت خادم قرآنی كشور انجام شد

نور معرفت: با حضور تعدادی از مدیران نهادهای قرآنی كشور مراسم بزرگداشت مقام استاد قرآنی كشور ˮحبیب صحافˮ در منزل وی ​برگزار شد.آقایان محمدعلی خواجه پیری، پیسكسوت قرآنی، سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور، مرتضی خدمتكار، مشاور امور مالی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور در این مراسم حضور داشتند.


به گزارش نور معرفت به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور تعدادی از مدیران نهادهای قرآنی كشور مراسم بزرگداشت مقام استاد قرآنی كشور "حبیب صحاف" در منزل وی برپا شد. بر طبق این گزارش آقایانسیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، محمدعلی خواجه پیری، پیسكسوت قرآنی، سیدمحمدجواد شوشتر، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور ومرتضی خدمتكار، مشاور امور مالی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور داشتند.
استاد صحاف در بیان خاطرات خود در این مراسم اظهار داشت: در آن محفلی كه تلاوت شاهكار سوره مباركه حشر توسط عبدالباسط صورت گرفت حضور داشتم، این تلاوت بسیار بیشتر از دیگر تلاوت ها مورد توجه قرار گرفت. من در صحن قریش و پشت یكی از پنجره ها نشسته بودم به فاصله چند متری از جایگاه قاریان؛ جلسه به حدی شلوغ بود كه جای نشستن نبود، چند نفر از مقامات عراقی قصد ورود به محفل را داشتند كه مردم مانع شدند، پلیس مجبور شد برای باز كردن راه ورود مقامات وارد عمل شود، همین موجب شد همهمه ای در مجلس ایجاد شود و تلاوت عبدالباسط را هم تحت تاثیر قرار دهد و مكثی حدوداً یك دقیقه ای در تلاوت ایشان به وجود بیاید. در فیلم های ضبط شده، این مساله قابل درك است. در آن مجلس ابتدا ابراهیم شعشاعی فرزند عبدالفتاح شعشاعی تلاوت كرد، ابوالعینین دومین تلاوت را داشت، عبدالباسط نفر سوم بود و تلاوت آخر را هم عبدالفتاح شعشاعی انجام داد و آیاتی از سوره رعد را تلاوت كرد. اختتام بخش این دیدار دو ساعته اقامه نماز مغرب و عشاء و بعد هم اهدای لوح های یادبود از جانب برخی نهادها به استاد بود.




منبع:

1398/09/05
20:41:14
5.0 / 5
4268
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد