نور معرفت

برگزاری مراسم معرفی تولیت جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

برگزاری مراسم معرفی تولیت جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

به گزارش نور معرفت حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم معارفه تولیت جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار نمود: برای من دشوار می باشد که در مراسم آیت الله ری شهری صحبت کنم؛ زمان رفاقت من با ایشان بسیار طولانی است. ۶۰ سال با ایشان رفیق بودیم از سال ۱۳۴۰ در یک مدرسه در قم طلبگی را آغاز کردیم.


به گزارش نور معرفت به نقل از روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع)، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی اضافه کرد: من شهادت میدهم در این دوران طولانی حتی یک خلاف از ایشان ندیدم و هیچگاه غیبتی از آیت الله ری شهری نشنیدم.
ما در مدرسه ای بودیم که رئیسش مرحوم آیت الله بهشتی، استاد اخلاقش مرحوم آیت الله مشکینی و امام جماعت آن مدرسه مرحوم آیت الله ستوده بود. این مدرسه ترکیب عجیبی داشت و زیربنای عقاید ما در آن مدرسه شکل گرفت و می توانم بگویم از بهترین خاطرات دوران طلبگی من بود.
حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی ضمن اشاره به سفر تبلیغی به خوزستان و اهواز با آیت الله ری شهری اظهار داشت: ایشان آنجا منبر می رفتند و
در انتها دهه عاشورا دستمزد او را دادند و ایشان آن پول را به یک نفر داد تا وی را مخفیانه به کربلا ببرد و همانجا به نجف اشرف هجرت کرد؛ همینطور مرحوم آیت الله مشکینی به صورت پنهانی به نجف مشرف شدند و با یکدیگر در یک مدرسه بودند.
وی افزود: همین آشنایی سبب شد که مقدمات پیوند ازدواج فرزندان آن دو فراهم گردد و در نتیجه آن خداوند فرزندان صالح به آقای ری شهری عنایت کرد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر این که آیت الله ری شهری هرمسئولیتی را به نحو احسن انجام می دادند بیان نمود: در طول تاریخ انقلاب بزرگترین دشمن ما امریکا بوده است و از هیچ کاری برای نابودی انقلاب دریغ نکرده است. ایشان سران کودتای پایگاه شهید نوژه را شجاعانه محاکمه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی ضمن اشاره به این که ایشان به کار فرهنگی خود مسلط بود تصریح کرد: آیت الله ری شهری قرآن را در دوران میانی حفظ کرد و از هرفرصتی برای حفظ قرآن استفاده می کرد؛ در عین حال کوچک ترین کوتاهی در انجام وظایف خود نداشت.
وی به تألیف دانشنامه امیرالمؤمنین(ع) و دانشنامه امام حسین (ع) و دانشنامه حضرت فاطمه زهرا (س) توسط آیت الله ری شهری اشاره نمود و اظهار داشت: در این دانشنامه ها همه فضائل و آنچه در کتاب های مختلف نوشته شده، جمع آوری شده است؛ علاوه بر این در سفر های مأموریتی که با یکدیگر داشتیم، شاهد این بودم که نماز شب او ترک نمیشد.
حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی افزود: یکی از اشکالات امروز ((حجاب معاصرت)) است؛ ما هم عصر ایشان بودیم، اما او را نشناختیم. ایشان را چند قرن بعد خوب خواهد شناخت.
وی ضمن اشاره به کتاب میزان الحکمه تشریح کرد: این کتاب به زبان های زنده دنیا ترجمه شده و در دانشگاه های سایر کشورها از ان استفاده می نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی ضمن اشاره به این که پس از رحلت آیت الله ری شهری صحبت های زیادی بود که این تشریفات عظیم تحویل چه کسی شود اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند شب به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مشرف شدند و بر سر مزار آیت الله ری شهری هم حضور بهم رساندند و از خدمات مطلوب ایشان در شگفت بودند.
وی درباره حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر اظهار داشت: ایشان امتحان خویش را به خوبی پس داده است. نخستین آزمایش ایشان در زمان رهبری آیت الله خامنه ای زمانی بود که در اصفهان آقای طاهری امام جمعه اصفهان استعفایش را به مردم عرضه داد ! و آقای قاضی عسگر به فرمان رهبری به اصفهان رفت و با تدبیر، فتنه را فرو نشاند و ۵ سال در اصفهان بعنوان امام جمعه حضور داشت.
حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی در انتها خاطرنشان کرد: آقای قاضی عسگر حدود ۲۰ سال با مرحوم آیت الله ری شهری همکاری داشتند و بر امور اینجا آگاهی داشتند. ان شاءلله در این مسئولیت هم همانند مسئولیت های قبلی موفق باشند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر تولیت جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هم در این مراسم اظهار نمود: خداوند بر من منت نهاد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت مقام معظم رهبری بودم و کارهای اجرایی را با ایشان آغاز کردم. یعنی در دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه که در ابتدا شورای مرکزی بود.
وی ادامه داد: خودم را سرباز مقام معظم رهبری می دانسته و می دانم و همیشه شرمنده الطاف ایشان بودم چون که هیچگاه دنبال سِمَتی نرفتم.
وی ضمن اشاره به مدت ۵ ساله امامت جمعه در اصفهان اضافه کرد: در آن زمان گفتم بهتر از من فراوان است اما اگر نظر رهبری این است این کار را خواهم کرد و انجام وظیفه کردم.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر ضمن اشاره به این که اسامی حدود ده نفر را برای تولیت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پیشنهاد دادم تصریح کرد: با مقدماتی به من زنگ زدند و اعلام گردید که نظر ما روی خود شماست؛ من هم گفتم اگر نظر آقا این است من سربازم و انجام وظیفه خواهم کرد. من خودم را کوچک ترین می دانم.
تولیت جدید آستان مقدس حصرت عبدالعظیم (ع) افزود: مسئولیت گرچه سنگین است اما به لطف خدا آسان خواهد شد و با عنایت حضرت سیدالکریم ان شاءالله تا توان دارم با کمک مسؤلان شهرری تلاش خواهم کرد مسیری که آیت الله ری شهری هموار کرد را ادامه دهم.
وی با تاکید بر مدیریت و سلامت نفس آیت الله ری شهری اظهار داشت: کم دیدم از افرادی که می شناسیم مقام معظم رهبری این گونه تمجید و تعریف کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر خاطرنشان کرد: شخصیت بزرگی را از دست دادیم و من بعنوان خدمتگزاری کوچک عرض می کنم ان شاءالله تلاش خواهم کرد راه ایشان را به خصوص در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ادامه دهم. کارهای بزرگی صورت گرفته و اگر ما توفیق داشته باشیم کارهایی که ایشان در حوزه دانشگاه و پژوهشگاه انجام دادند را به کمال برسانیم و کارهای باقی مانده را انجام دهیم، کار بزرگی است.
او در آخر تصریح کرد: ادامه آبادانی حرم مطهر، رعایت آسایش زائرین، حفظ حقوق مردم شهرری، عرضه خدمت به محرومان ومستضعفان و گسترش فضای معنوی و معرفتی همچون اقداماتی است که آیت الله ری شهری انجام دادند و امیدواریم ما بتوانیم آنرا تکمیل نماییم و اینجا را بعنوان کانونی برای فعالیتهای دینی و معرفتی قرار دهیم.




منبع:

1401/01/15
09:52:17
5.0 / 5
724
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد