نور معرفت

دختر شیخ زكزاكی از میهمانان ویژه دسته حسینیه اعظم زنجان

دختر شیخ زكزاكی از میهمانان ویژه دسته حسینیه اعظم زنجان

به گزارش نور معرفت مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از حضور مهمانانی از سراسر جهان در دسته عزاداری حسینیه اطلاع داد.


مرتضی شهامی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: مرضیه هاشمی، دختر شیخ زكزاكی، محسن رضایی و سردار سلامی از میهمانان ویژه دسته حسینیه اعظم زنجان هستند.
وی از صدور كارت برای 30 خبرنگار و عكاس داخلی خارجی برای یوم العباس اطلاع داد و اظهار داشت: همینطور این مراسم از 17 شبكه داخلی و خارجی پخش خواهد شد.
این مسئول بیان كرد: بر مبنای زمان بندی انجام شده، مرضیه هاشمی و دختر شیخ زكزاكی روز دوشنبه ۱۸ شهریورماه ساعت ۱۸ در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان در جمع خادمان خواهر حسینیه اعظم زنجان و با مبحث تبیین جایگاه زن انقلابی و بحث در حوزه عزاداری های ماه محرم سخنرانی خواهد نمود.
وی با اشاره به اینكه امسال در یك نوآوری جدید قطار گردشگری هم به مناسبت هشتم محرم در زنجان حضور پیدا خواهد كرد، اضافه كرد: قطار گردشگری كاروان عشق رجا یكشنبه ۱۷ شهریورماه با هدف شركت مسافران در مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان ساعت ۹ بامداد از تهران حركت كرده و ساعت ۲۰ از زنجان مراجعت می كند.
شهامی افزود: خانم مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی و دختر شیخ زكزاكی، عصر روز دوشنبه، ۱۸ مرداد در برنامه ی «قبیله ی خورشید» در زنجان حضور پیدا كرده و سخنرانی خواهند كرد.
دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان بنا بر اعلام قبلی راس ساعت 15 و 30 دقیقه شروع شد تا زنجانی ها بار دیگر ندای هل من ناصر ینصرنی حسین را هم نوا با عباس لبیك گویند.
سالیان متمادی است كه روز هشتم محرم برای پایتخت شور و شعور حسینی جلوه دیگری دارد و همه زنجانی ها یكرنگ و یكدل در این مراسم حضور یافته و ندای هل من ناصر ینصرنی حسین را هم نوا با عباس لبیك می گویند و با ذكر شاه بیت امسال دسته «احسن سنه ای حامی قرآن ابوالفضل- جانون حسینه ایلدون قربان ابوالفضل» «جان یا ابوالفضل- جان یا ابوالفضل» این اجتماع عظیم را همراهی كرده و قیام سرخ حسینی را به انتظار سبز مهدویت پیوند می زنند.
برادر در بین زنجانی ها جایگاه ویژه ای دارد و همواره به مثابه یك تكیه گاه از آن یاد می شود كه نبود آن هستی و نیستی افراد را گرفتار تزلزل می كند، شاید بنابراین است كه زنجانی ها به حضرت عباس ارادت ویژه ای دارند و با شور و غیرت خاصی از این حماسه ساز كربلا یاد می كنند و از اینكه لطف ایشان همیشه شامل حال این دیار بوده است بی نهایت شكرگذار درگاه باری تعالی هستند.
حركت دسته عزاداری بنابر اعلام قبلی ساعت 15: 30 از مقابل حسینیه اعظم شروع شده و مسیر حركت این دسته از محل مسجد حسینیه اعظم تا امام زاده ابراهیم (ع) بوده و مكان ویژه ای برای استقرار خانم های عزادار در سبزه میدان در نظر گرفته شده است.
برای تسهیل در ادای نذر عزاداران حسینی سراسر كشور و حتی خارج از ایران اسلامی طرح نیابتی برای سومین سال متوالی درحال اجرا است و عاشقان امام حسین (ع) از هر جای این كره خاكی می توانند مبالغ خرید گوسفند نذری خویش را به شماره حساب 1334219222 نزد بانك ملت به نام حسینیه اعظم زنجان و شماره كارت 6104337872194152 واریز نمایند.
امسال برای اولین بار قطار عشق ساعت 13 وارد زنجان شده است، این در شرایطی است كه در سال های گذشته هم زائرانی از كشورهای عراق، كویت، لبنان، روسیه و آذربایجان در این مراسم حضور یافته اند.





1398/06/17
17:37:53
5.0 / 5
4166
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد