نور معرفت
روز گذشته؛

مراسم انعقاد تفاهم نامه طرح بیمه مسئولیت مدنی در مساجد انجام شد

مراسم انعقاد تفاهم نامه طرح بیمه مسئولیت مدنی در مساجد انجام شد

نور معرفت: مراسم انعقاد تفاهم نامه طرح بیمه مسئولیت مدنی در مساجد با حضور معاون اجرایی مركز رسیدگی به امور مساجد و قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا اجرا شد.


به گزارش نور معرفت به نقل از مهر، مراسم انعقاد تفاهم نامه طرح «بیمه مسئولیت مدنی در مساجد» با حضور محسن ولیئی معاون اجرایی مركز رسیدگی به امور مساجد و حسینی قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا عصر روز گذشته ۲۶ آبان ماه در سالن كنفرانس بیمه دانا اجرا شد. حسینی قائم مقام مدیر عامل بیمه دانا در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از استقبال مساجد از طرح بیمه مسئولیت مدنی مساجد اظهار داشت: یكی از دغدغه هایی كه شركت بیمه دانا همواره داشته، بیمه مساجد و هیئت های مذهبی است. چونكه وقتی كسی برای عبادت و یا عزاداری به مسجد می رود در صورت بروز حادثه از بیمه برخوردار باشد و جایگاه وشأن مسجد و امام جماعت در صورت چنین اتفاقاتی تحت تأثیر قرار نگیرد. حسینی افزود: این وظیفه تمام شركت های بیمه ای است كه به میدان بیایند و برای خانه های خدا كاری بكنند. باید همه ارگان ها طوری برای مساجد قدم بردارند كه بر جذابیت مساجد بیافزاید. مطمئنا این امر موجب خروجی بهتر در تربیت نیروهای متدین و انقلابی خواهد شد. او در آخر اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در بیمه دانا سرویس های بیمه ای متنوعی در اختیار مساجد و نمازگزاران قرار دهیم. در ادامه این مراسم محسن ولیئی معاون اجرایی مركز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: مركز رسیدگی به امور مساجد، سی سال پیش بنا به دستور مقام معظم رهبری به منظور رسیدگی به مسائل مساجد شكل گرفت. یكی از دغدغه های این مركز ارائه خدمات اجتماعی به مساجد و آموزش به ائمه جماعات، امنا و خدام است. ولیئی در ادامه اظهار داشت: مساجد همواره پایگاه های اجتماعی ای بودند كه به امور مختلف جامعه اسلامی و مسائل عام المنفعه می پرداختند. همین طور خیلی از مسائل اجتماعی در مساجد حل و فصل می شد. با تلاشی كه صورت گرفته مساجد روز به روز به سمت كاركردهای اصلی خود نزدیك می شوند و بر تعداد نمازگزاران آنها افزوده می شود. وی با اشاره مردمی بودن اقتصاد مساجد اظهار داشت: مساجد تنها پایگاهی هستند كه فاقد اعتبارات دولتی برای ساخت و ساز و اجرای فعالیت های خود هستند و بیشتر هزینه های آن توسط خیرین تقبل می شود. ولیئی در ادامه با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ بیمه در جامعه اظهار داشت: همواره در مساجد احتمال بروز حوادث برای مسجد و نمازگزاران و اركان آن وجود دارد. بر همین مبنا تمهیداتی برای بیمه مساجد تحت عنوان «بیمه مسئولیت مدنی مساجد» اندیشده شده كه طی آن بیمه دانا موظف شده در صورت بروز حادثه از قبیل نقص عضو و فوت برای نمازگزاران، خدام مسجد و كارگران فصلی كه در مساجد كار می كنند، تا سقف ۲۷۰ میلیون تومان به ازاء هر نفر پرداخت كند. این قرارداد در این موارد ۴ نفر را پوشش خواهد داد. معاون اجرایی مركز رسیدگی به امور مساجد در ادامه اظهار داشت: همین طور بر طبق این تفاهم نامه بیمه دانا در صورت بروز حادثه، تا سقف ۷۰۰ هزار تومان به ازائ هرنفر هزینه درمان پرداخت خواهدنمود. وی ادامه داد: در صورت بروز حوادث طبیعی برای مساجد نیز، تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به مساجد حادثه دیده پرداخت گردد.
ولیئی با اشاره به اینكه این طرح برای سایر استان ها نیز ارسال شده اظهار داشت: مركز رسیدگی به امور مساجد به منظور ترویج فرهنگ بیمه و كمك به مساجد كم برخوردار، هزینه بیمه ۲۰۰ مسجد در مناطق محروم این استان را بر عهده خواهد گرفت. نذر بیمه ای محسن ولیئی با اشاره به اینكه نذر در فرهنگ دینی ما از جایگاه ویژه ای برخوردارست اظهار داشت: یكی از نذرهایی كه می تواند به امنیت كارگزاران مسجد و نمازگراران اختصاص یابد نذر بیمه است كه الان نیز در میان هموطنان رواج پیدا كرده است.

1398/08/27
14:30:55
5.0 / 5
4098
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد