نور معرفت

سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان

سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان

به گزارش نور معرفت کرمان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار داشت: سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان10 تا 16 اسفند ماه انجام می شود.


حسین اسحاقی در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت جنوب کرمان را تقویت گفتمان و هویت ایرانی اسلامی در سطوح مختلف جامعه دانست و اظهارداشت: همین طور شناسایی و معرفی استعدادها و دستاوردهای قرآنی، توانمند سازی و شبکه سازی فعالان قرآن و عترت، هم افزایی و ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند بین نهادها و دستگاه های قرآنی و فرهنگی و... از دیگر اهداف برگزاری این مهم می باشد.
وی اشاره کرد: همین طور هفته قرآن و عترت جنوب استان کرمان بمنظور شناسایی استعدادهای بالقوه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با هدف ترویج و تبلیغ آموزه های قرآن و عترت و تبدیل آنها به استعدادهای بالفعل در سطح ملی و بین المللی برگزار می گردد.
اسحاقی اشاره کرد: خلق و تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم و معارف قرآن و اهل البیت علیهم السلام در قالب هنر، هدفی است که هفته قرآن و عترت جنوب استان کرمان آنرا دنبال می کند و همه ساله میعادی برای اهالی فرهنگ و هنر در ترویج و تبلیغ فرهنگ نورانی ثقلین است.
وی با اعلان اینکه گستره اجرای سومین دوره از هفته قرآن و عترت در هفت شهرستان جنوب کرمان است، اظهار داشت: برنامه های هفته قرآن و عترت در بخش های جشنواره ای، مسابقات، نمایشگاهی و محافل و کارگاه ها از ۱۰ تا ۱۶ اسفند ماه مصادف با عید مبعث شعبانیه در شهر های جنوبی استان برگزار می گردد.
اسحاقی بیان کرد: برگزاری نشست ها و کارگاه های هنری و آموزشی با محوریت قرآن و عترت با حضوراساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری محافل و کرسی های تلاوت قرآن کریم و برگزاری نمایشگاه آثار و محصولات فرهنگی، هنری و رسانه ای در رابطه با حوزه قرآن و عترت قسمتی از برنامه های هفته قرآن و عترت است.
وی با اعلان اینکه در امتداد سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان، نمایشگاه قرآن و عترت با هدف ارائه دستاوردها، محصولات و آثار ارسالی به بخش جشنواره و دیگر محصولات مرتبط قرآنی برگزار می شود، اظهار داشت: اکران فیلم های قرآنی و دینی در سینما ها، مدارس و مراکز عمومی، اجرای نمایش های خیابانی با موضوعات قرآن و عترت، برگزاری مسابقات حفظ و قرائت، برگزاری آئین تجلیل از قاریان، حافظان، خادمان، اساتید و هنرمندان قرآنی اجرای جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه ای با موضوع قرآن و عترت از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای اجرا در این هفته است.
اسحاقی اضافه کرد: همین طور برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری رسانه ای در بخش ها و عناوین کتابخوانی، آثار رسانه ای (مکتوب و مجازی)، شعر و داستان، بخش هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، بخش مقاله و کتاب در رابطه با قرآن و عترت (مقالاتی با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی)، بخش نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن ها) علوم و معارف قرآنی، بخش نغمات و سرودهای آیینی، فضاسازی شهری رسانه ای، تبلیغات رادیو و تلویزیون در نظر گرفته شده است.
وی ضمن دعوت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه جنوب کرمان جهت شرکت در برنامه های سومین هفته قرآن و عترت، بیان کرد: تا حالا ستاد برگزاری این هفته با کمیته های تخصصی تشکیل شده و از پوستر فراخوان آن نیز رونمایی شده است
گفتنی است، مهلت دریافت آثار و برگزاری مسابقات قرآنی و جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه ای ۱ تا ۲۰ بهمن ماه می باشد.




منبع:

1400/10/27
23:12:50
5.0 / 5
607
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد