نور معرفت
وزیر اوقاف سوریه:

سوریه آماده سفر ایرانی هاست

سوریه آماده سفر ایرانی هاست

وزیر اوقاف سوریه در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت ایران از آمادگی امکانات برای پذیرایی و سفر زوار ایرانی به سوریه و زیارت حرم های حضرت زینب و حضرت رقیه آگاهی داد.


به گزارش نور معرفت به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان در رأس هیأتی از سازمان حج و زیارت، شامگاه یکشنبه ۱۶ آبان ماه برای از سرگیری اعزام زوار ایرانی به سوریه وارد دمشق شد. وی در دیدار با محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه با اشاره به "پیوندهای دو کشور و علاقه مردم ایران برای زیارت حرم حضرت زینب (س) و نیز حضرت رقیه (س)" اظهار داشت: اساسا موضوع سلامت، امنیت، عزت و کرامت زوار ایرانی جزو فاکتورهای اصلی برای این سفر است که در مذاکرات و تفاهم بین مورد توجه خواهد بود.
او همین طور به تدوین پروتکلهای بهداشتی برای سفرهای زیارتی اشاره نمود و اضافه کرد: این پروتکل ها باتوجه به شرایط کرونائی و ضرورت حفظ سلامت زوار و نیز مردم مورد توجه جدی ما قرار دارد.
عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه نیز به رئیس سازمان حج و زیارت ایران اظهار داشت: تمام امکانات لازم در این رابطه مهیا است، به همین دلیل نکات لازم برای از سرگیری اعزام ها به وزرای گردشگری، بهداشت و کشور اعلام شده و امیدواریم شاهد از سرگیری سفرهای زیارتی متناسب با شرایط باشیم.


رئیس سازمان حج و زیارت همین طور در دیداری که با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه داشت، تصریح کرد: در جریان برقراری باردیگر اعزام زوار به سوریه، پروتکلهای بهداشتی، حفظ عزت، کرامت و امنیت زوار در توافقنامه با طرف مقابل مورد توجه و محور عمل است.
رشیدیان درباره سفر این هیأت به مهدی سبحانی ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه ـ اظهار داشت: این سفر باتوجه به همکاری و رایزنی های صورت گرفته و تفاهمنامه ای که به امضای دو کشور رسیده، برای فراهم کردن زمینه حضور زوار ایرانی در سوریه و زیارت حرم های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) است.
رئیس سازمان حج و زیارت با یادآوری اینکه متولی قانونی موضوع زیارت و سفرهای زیارتی است، بیان کرد: تلاش ها برای از سرگیری اعزام زوار متناسب با تمهیدات انجام شده خصوصاً رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دست انجام است.



1400/08/18
20:55:11
5.0 / 5
750
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد