نور معرفت
مسئول امر به معروف و نهی از منكر نمین:

ارادت به ساحت امیرالمؤمنین (ع) در ولایتمداری و اخلاص خلاصه می شود

ارادت به ساحت امیرالمؤمنین (ع) در ولایتمداری و اخلاص خلاصه می شود

مراسم عید غدیر خم با حضور عموم مردم و مسؤلان شهرستانی در میدان اصلی و مقابل مسجد جامع شهرستان نمین برگزار و واقعه غدیر برای حاضران بازخوانی شد.



به گزارش نور معرفت به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد جلالی، مسئول امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نمین پس از ظهر پنجشنبه در آئین گرامیداشت عید سعید غدیر خم در سخنانی اظهار نمود: عید غدیر خم بعنوان بزرگترین عید ولایت، امامت و عالم اسلام جایگاه ویژه ای در میان مسلمانان دارد و ارزش این روز به تبیین ولایتمداری و تشریح اخلاق و سیره علوی در جامعه است.
وی در مورد ولایتمداری حضرت علی (ع) اضافه کرد: ولایتمداری به مفهوم این نیست که امیر مؤمنان (ع) را باید دوست داشت بلکه ولایتمداری یعنی فقط حضرت علی (ع) را دوست داشتن یعنی انسان از همه بالاتر باید مولا علی (ع) را دوست داشته باشد چون شخصیت این امام در جهت سیره الهی و خداوند متعال هست.
مسئول امر به معروف و نهی از منکر شهرستان یکی از علل پایبندی به فرامین ولی امر مسلمین را توجه ولی به منافع مسلمانان عنوان و افزود: کسی می تواند ولی ما باشد که از پشت پیغمبر از ترس جان خود فرار نکرد بلکه مثل علی (ع) جان خویش را فدای پیغمبر در لیله المبیت کرد.
حجت الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در منابع اهل سنت و تشیع داریم که گفته شده «لو لا علی و هلکه العمر» کسی که وابسته به علم و شخصیت علی است نمی تواند ولی شود.
وی بابیان این که چرا ولایتمدار هستیم یا رمز ولایت مداری چیست خاطرنشان کرد: دلیل این که ما ولایت مدار هستیم به این مفهوم است که شیعیان می دانند حضرت علی (ع) مسلمانان را بیشتر از خودمان دوست دارد و در وهله بعدی این که امیرالمومنین (ع) از آنچه که برای منافع ما مضر هست آگاهی دارد و این آگاهی از علم لدنی که پروردگار متعال داده از علم امامت نشأت می گیرد.

وی همینطور تصریح کرد: حضرت علی (ع) در کنار علم هم عصمت دارد هم امانت هم این که امین هست و چون امین مردم و مسلمانان و خدا معرفی شده است، انسان می تواند خودش را به امیرالمومنین بسپارد و بدان جهت ولایت مداری یعنی مجذوب شدن در حضرت علی (ع) که خداوند متعال و هم پیامبر اسلام (ص) به این مورد به شدت تاکید داشتند.
در آخر این مراسم بازخوانی حادثه مهم غدیر با نقش آفرینی هیأت های مذهبی نمین به اجرا در آمده و به معرض نمایش گذاشته شد.


منبع:

1400/05/09
21:39:02
5.0 / 5
750
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد