نور معرفت
مدیركل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

همزیستی مسالمت آمیز برادران تسنن و تشیع در اردبیل الگوی كشوری است

همزیستی مسالمت آمیز برادران تسنن و تشیع در اردبیل الگوی كشوری است

به گزارش نور معرفت مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اظهار داشت: هم زیستی مسالمت آمیز برادران اهل تسنن و تشیع در استان اردبیل الگویی مناسب و بی نظیر برای کل کشور است.



به گزارش نور معرفت به نقل از مهر، محمد سیمزاری عصر پنجشنبه در همایش تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار نمود: امام جمعه اردبیل همواره بر پیگیری مشکلات و نارسایی های شهرهای سنی نشین استان اردبیل تاکید کرده و تلاش دارند تا به تقویت تعامل و ارتباط جامعه شیعی و سنی کمک کرده و به تقریب مذاهب بعنوان یک رویکرد اصلی دقت داشته باشند.
وی به هم زیستی مسالمت آمیز و برادرانه اهل تسنن و تشیع در استان اردبیل بعنوان یک الگوی بی نظیر اشاره نمود و اظهار داشت: به برکت بصیرتی که علمای شیعی و سنی دارند ما یک شرایط امن و آرامی را در استان به دور از حاشیه ها شاهد می باشیم بگونه ای که در مناسبت های مختلف از عزاداری ماه محرم گرفته تا سایر ایام ملی و مذهبی برگزاری مراسم با شکوهی را در مناطق سنی نشین استان در کنار برادران شیعی شاهد می باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از آمادگی مسؤلان استان برای برگزاری آئین بزرگداشت امام شافعی اطلاع داد و خاطرنشان کرد: هر چند اردبیل پایتخت تشیع است اما در این منطقه اغلب شیعی نشین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و دیگر مسؤلان علاقه مند به برگزاری آئین بزرگداشت امام شافعی در این شهر هستند.
سیمزاری اضافه کرد: از آنجایی که دین، کتاب و پیامبر جامعه تشیع و تسنن یکی است، از همین رو علمای شیعی و سنی باید به تقویت مبانی دینی و اعتقادی مردم کمک کنند تا به دور از اقدامات ضد تقریبی زمینه و بستر همگرایی بیشتر فراهم آید.
وی به فعالیت ۲۲ مسجد اهل تسنن در استان اردبیل اشاره نمود و افزود: هر چند برخی شیطنت ها را در پررنگ کردن تبعیض ها و ایجاد تفرقه و دودستگی بین اهالی تسنن و تشیع شاهد می باشیم اما در عمل وحدت و همگرایی جامعه تسنن و تشیع در این استان بی نظیر است.


منبع:

1400/02/31
15:08:33
5.0 / 5
460
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد