نور معرفت

استفاده از ظرفیت خیمه های معرفت در كنار تبلیغ سنتی

استفاده از ظرفیت خیمه های معرفت در كنار تبلیغ سنتی

مدیركل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینكه به همت رئیس سازمان، بحث اطلس تبلیغی كلید زده شد، اظهار داشت: ما در سازمان اوقاف یك تفاوتی با سایر نهادها داریم؛ در كنار تبلیغ سنتی كه همان منبر و موعظه و روضه هست، بحث برگزاری خیمه های معرفت در امامزادگان و بقاع متبركه را هم پیگیری می نماییم.


حجت الاسلام هادی شفیع زاده؛ مدیرکل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با روابط عمومی این سازمان درباره نحوه کارهای اداره کل اعزام مُبلغ اظهار نمود: در بیشتر بقاع متبرکه شاخص در سطح کشور، مکان هایی را به نام خیمه معرفت می بینید که مُبلغان در آنجا حضور دارند؛ ما خیمه معرفت را به غرفه مشاوره تعریف می کنیم؛ کسانیکه در اتاق مشاوره قرار می گیرند، عمدتاً کسانی هستند که در بحث مشاوره تسلط دارند؛ در این خیمه های معرفت مباحث پرسش و پاسخ، چند رسانه ای، کار با کودکان و... مطرح است.

مدیرکل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف درباره کمبودها و خلاءهای بحث تبلیغی اشاره کرد: با توجه به این که تمام هم و غم دشمن بر این است که اعتقادات مردم را متزلزل کند، بطور قطع برای یک طلبه و مُبلغ دین، کار خیلی سخت تر می شود؛ یک خلا این است که هیچ نهاد تبلیغی اطلس تبلیغی ندارد.

حجت الاسلام شفیع زاده افزود: ما اطلس جغرافیایی داریم، برای مثال اینکه چه منطقه ای چه آب و هوایی دارد؛ اقتصادش چطور است؟ جاده اش چطور است؟ روستایی و شهری آن چطور است؟ آب و برقش چگونه است؟ همه اینها را می دانیم؛ اما اطلس تبلیغی نداریم.

وی اظهار داشت: اطلس تبلیغی به این تعبیر است که اگر مُبلغی به یک منطقه ای وارد می شود، بداند از لحاظ تبلیغی این منطقه یا بقعه چه شاخصه هایی را دارد؛ برای مثال فقر فرهنگی چطور است؟ آنجا نسبت به حجاب چطور هستند؟ نسبت به طلاق چطور چه وضعیتی دارد؟ افراد اثرگذار فرهنگی در این روستا چه کسانی هستند؟ افرادی که مخالف این رویه هستند چه کسانی هستند؟؛ اطلس تبلیغی یک جغرافیای بزرگ تبلیغی را در اختیار مُبلغ می گذارد که با آن خیلی آسان تر می تواند به مجموعه وارد شود؛ مانند یک فرمانده که می خواهد وارد یک عملیات شود، یک نقشه به او می دهند که از اینجا ورود می کنی و مشکلاتی که سر راه داری، این است.

مدیرکل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف اشاره کرد: به همت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، بحث اطلس تبلیغی کلید زده شد که هم اکنون در مرحله مقدماتی جلسات آن هستیم؛ ان شاءالله سازمان اوقاف بتواند بحث اطلس تبلیغی را هم برای مُبلغین اعزامی خود و همین طور مُبلغین دیگر نهادهای تبلیغی مورد استفاده قرار دهد.

حجت الاسلام شفیع زاده با اشاره به ظرفیت شبکه های اجتماعی، تصریح کرد: نهادهای تبلیغی باید مُبلغان را به سواد رسانه ای مجهز کنند که بتوانیم سخن جوان و روحیات او را درک کنیم؛ در همین راستا در بحث اعزام مبلغ سال گذشته، یک دوره تخصصی سواد رسانه ای را برگزار کرده ایم؛ یکی از دوره های آموزشی که به صورت مستمر در سال ۹۹ برگزار می شود، بحث افزایش اطلاعات و آگاهی مُبلغان در بحث سواد رسانه ای است.



1399/08/05
22:52:55
5.0 / 5
454
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد