نور معرفت
از سوی دفتر تبلیغات اسلامی انجام شد

فعالیت طلاب مشاور جهادی در مركز پاسخگویی به سؤالات دینی

فعالیت طلاب مشاور جهادی در مركز پاسخگویی به سؤالات دینی

به گزارش نور معرفت بستر فعالیت طلاب جهادگر در عرصه مشاوره و روانشناسی به همت مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و كارگروه مشاوره ستاد حوزوی مقابله با كرونا فراهم گردید.


به گزارش نور معرفت به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی، در جلسه ای كه با حضور مسؤلان و كارشناسان مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و طلاب روانشناس جهادی برگزار شد، توجیهات و آموزش های لازم نرم افزاری برای آغاز به كار این افراد انجام گرفت.
در این نشست، حجج الاسلام والمسلمین اصغری - مدیر گروه پاسخگویی تلفنی مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی -، پورمدنی - سرپرست گروه پاسخگویی اینترنتی این مركز - و مجتبی احمدنژاد - كارشناس مسئول گروه پاسخگویی تلفنی این مركز - توضیحاتی در ارتباط با ضوابط، آیین نامه ها و نحوه استفاده از نرم افزار مركز عرضه كردند.
در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین مهكام -مسئول بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزه- با اشاره به حضور طلاب از نخستین روزهای انتشار كرونا در بخش های مختلف، گزارشی از بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزوی در مقابله با كرونا عرضه كرد.
او با بیان این كه این بخش در پنج كارگروه كار خویش را آغاز كرده است، اظهار داشت: حضور مستمر در دو بیمارستان فرقانی و كامكار در سه شیفت كاری كه فرآیند بالینی انجام می گرفت، راه اندازی تیمی برای سركشی از خانواده هایی كه درگیر بیماری هستند، حضور كارشناسان طلاب روانشناس در مراكز سطح شهر، حضور در آرامستان ها برای همدردی و مشاوره با خانواده داغداران و در نهایت همكاری با مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برای معرفی طلاب مشاور را از عمده ترین فعالیتهای بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزوی برشمرد.
در انتهای این جلسه، طلاب روانشناس داوطلب سؤالات خویش را در مورد نحوه فعالیت و سؤالات پربسامد این زمینه مطرح نمودند.
این طلاب جهادی مقرر است در دو بستر فضای مجازی و تلفنی در بخش مشاوره و روانشناسی مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، پاسخگوی سؤالات مشاوره ای باشند.
یكی از اقدامات مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در ارتباط با بیماری اخیر، فعال‏تر كردن و افزایش ساعت كار بخش مشاوره در جهت پاسخگویی در دو بستر تلفنی و فضای مجازی به خانواده‏ هایی است كه در اثر كرونا به مشكلاتی مبتلا شده اند، به صورتی كه یك كانال ارتباطی بخش ویژه مشاوره كرونا در آی وی آر این مركز راه‏ اندازی شد اما با عنایت به تعداد بالای تماس ها، همكاری هایی با ستاد بحران حوزوی شكل گرفت.
راه اندازی بخش ویژه پاسخگویی طلاب روانشناس به سؤالات در رابطه با كرونا
همینطور با همكاری دفتر تبلیغات اسلامی، از آغاز انتشار ویروس كرونا، مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی اقداماتی را شروع كرد. تولید نرم افزار اندرویدی پرسش های كرونا، راه اندازی كانال های پاسخگویی تخصصی در اپلیكیشن «پاسخگو»، بارگذاری پرسش های پرتكرار در سایت «پاسخگو»، راه اندازی سامانه دوركاری پاسخگویی تلفنی و فعال تر كردن بخش مشاوره و روانشناسی مركز از عمده ترین فعالیتهای جهادی مركز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در مبارزه با ویروس منحوس به شمار می رفت.
در آخرین اقدام با به كارگیری طلاب روانشناس جهادی، در آی وی آر سامانه تلفنی یك بخش ویژه پاسخگویی به سؤالات روانشناسی در موضوعات مشاوره فردی، خانوادگی، مدیریت استرس و نگرانی حاصل از بیماری كرونا بوجود آمد.
افرادی كه در این حوزه سؤالاتی را مد نظر دارند می توانند بعد از تماس با شماره ۰۹۶۴۰۰ با وارد كردن عدد ۷ به بخش مشاوره و روانشناسی مرتبط شده و از خدمات طلاب روانشناس بهره مند شوند.
ساعت پاسخگویی هم از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ است.



1399/01/31
11:48:34
5.0 / 5
677
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
لینک دوستان نور معرفت
نور معرفت

nooremarefat.ir - مالکیت معنوی سایت نور معرفت متعلق به مالکین آن می باشد